President

måndag 23 maj 2022

Bästa Rotarianer!

Först vill jag tacka för förtroendet att bli vald till den första Presidenten för Göteborg-Nya Varvet Rotaryklubb. Jag är stolt och jag ser fram emot att vi tillsammans ska få ett härligt Rotaryår 2023/24.

Min resa i Rotary började 1993 tror jag, då Leon Montell och Sören Alvegård bjöd in mig. Redan efter knappt två år flyttade jag med familjen till Stockholm och fick transfer till Saltsjöbadens Rotaryklubb. Men tiden i Saltis blev bara knappt fem år så 1999 kom jag åter till Göteborg och Göteborg-Säve Rotaryklubb.

Detta blir som ni vet min andra mandatperiod som President men nu i Göteborg-Nya Varvet Rotaryklubb.

Vi har en härlig stämning i vår klubb som vi skall vara stolta över och vårda och jag skall göra mitt bästa att bidraga.

Viktigt för oss alla tycker jag är;

• Kamratskapen
  • Våra härliga frukostmöten
  • Intressanta föredrag från allsköns väsentligheter tillvaron.
  • Rotary som yrkesnätverk
  • Våra projekt i samhället

Och så mycket mer.

Arbetet i våra kommittéer är en nyckel till utveckligen av vår fina klubb och jag ser fram emot att bidraga i detta arbete. Vi är numera verksamma i ett härligt företags kluster på Nya Varvet där vi kan både lära av och knyta nya band lokalt.

Våra projekt har historiskt varit en viktig stöttepelare för oss men senaste tiden har ju den tragiska situationen i Ukraina gjort att vi fokuserat på detta. Vi får hoppas att detta tragiska krig får en snar ände och att vi kan se lite mer ljust på framtiden kommande år.

Med de orden önskar jag oss alla ett härligt verksamhetsår 2023/2024 och trevlig sommar och semester!

/ Patrik

Rotaryhälsningar 2021-07-02